.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پروین: مربی منشوری دیگر چه چیزی است؟!

این است علی پروین . اسطوره پرسپولیس و فوتبال ایران که همیشه حرف هایش را باید با هیجان خاصی خواند. بخصوص وقتی قرار باشد از لیگ ایران و بحث شیرین منشور اخلاقی بگوید. او که دوران طلایی مربیگری اش را مدیون اتفاقاتی بود که در فاصله بین دو نیمه رقم می زد. زمانی که با بازیکنانش در رختکن تیم ملی یا پرسپولیس خلوت می کرد. برایش هم فرقی نداشت چه کسی به زمین رفته ، چه علی دایی یا علی کریمی باشد و چه حسن خان محمدی یا سهراب انتظاری !

قبول دارید که می گویند جام جهانی مدرسه فوتبال است و باید از آن درس گرفت؟

معلومه. جام‌جهانی کلاس بزرگ فوتبال است. همه ما می توانیم از آن درس بگیریم. مدیرها باید یاد بگیرند چطور مدیریت کنند ، ما هم باید ارنج کردن یاد بگیریم. کی فکر می کرد فرانسه و انگلیس حذف شوند و اروگوئه برود تو چهار تا. حالا دو تا ستاره هم مثل فورلان داشتن اما بالاخره کار کردن که رسیدن آنجا. این است که می گویند جام جهانی درس‌های بزرگ و آموزنده‌ای برای ما دارد.

پس امسال لیگ مان حسسابی پر بار می شود؟

به نظر من لیگ حرفه‌ای هر سال پخته‌تر و قوی‌تر از قبل شده. امسال رقابت‌ها سنگین‌تر و حساس‌تر است و فکر می‌کنم باز هم جنگ قهرمانی بین اصفهان و تهران است. سپاهان و ذوب‌آهن حریفان گردن‌کلفتی برای پرسپولیس و استقلال هستند.

در مورد پرسپولیس چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید پرسپولیس امسال مدعی جدی قهرمانی است؟

پرسپولیس از زمانی که دایی آمد، «تیم‌تر» شد. فکر می کنم امسال نقاط ضعفش را ترمیم کرده و فکر می‌کنم امسال بهتر از پارسال باشند . البته اگر اینجا هم پیش بینی هایم مثل جام جهانی غلط در نیاید. این دفعه می خواهم از این هشت پا معروفه کمک بگیرم!

راستی تکلیف خودتان چه می‌شود؟ بالاخره شما استیل‌آذینی هستید، نفتی یا پرسپولیسی؟

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، به هیچ‌کدام از این‌ تیم‌ها تعهدی ندارم و در اختیار هیچ‌کدام نیستم.

من فقط پرسپولیسی دوآتیشه هستم که جان و قلبم برای این تیم می‌تپد. با اینکه مسئولیتی هم در این تیم ندارم اما چون بیش از 30 سال در آن زحمت کشیده‌ام، با تمام وجود آرزوی موفقیت برایش دارم. آخر شوخی نیست، من چندین سال برای پرسپولیس زحمت کشیدم و عرق ریختم.

پس با این حساب رفتن شما به جلسات هیأت‌مدیره استیل‌آذین یا پذیرفتن مدیرفنی نفت منتفی است؟

جواب سؤالتان را دادم، هرچند دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود.

شاید یکی از دلایل عدم حضورتان در استیل‌آذین بحث مربی‌ خارجی باشد چون شما اعتقاد چندانی به مربیان درجه‌دومی خارجی ندارید.

به هر حال شما خودتان جواب سؤال‌تان را دادید. من می‌گویم اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم، برویم دنبال بهترین‌ها، شما ببینید خودتان لیست قرارداد مربیان را چاپ کرده‌ بودید. همین تابارز اروگوئه‌ای 300 هزار دلار قرارداد بسته بود. شاید اگر این آقا بخواهد بیاید ایران، سه برابر آن پول را طلب کند باز هم به نظرم می‌ارزد اما ما می‌رویم دنبال درجه سوم و چهارم 5 برابر آن پول را می‌دهیم اما هیچ ثمری هم ندارند.

شما گفتید جنگ اصلی قهرمانی بین قرمز و آبی و تیم‌های اصفهانی است. در مورد استیل‌آذین و نفراتی که جذب کرده، چه نظری دارید؟

استیل‌آذین مهره‌های خوبی جذب کرده است. البته باید این نفرات هماهنگ شوند، ضمن آن که جمع‌وجور کردن این مهره‌ها سخت است. به غیر از این تیم، تراکتورسازی هم تیم خوبی دارد اما همان‌طوری که گفتم رقابت بین آن 4 تیم است.

راستی داستان محمد به کجا رسید؟ نفتی شد یا به تیم دیگری می‌رود؟

بعید می‌دانم به نفت برود، البته او مذاکراتی با سرپرست باشگاه و علی دایی انجام داده است. محمد ته دلش با پرسپولیس است و این تیم را دوست دارد. شاید دوباره با پیراهن پرسپولیس به میدان برود. به نظرم محمد امسال انگیزه‌های فراوانی دارد. واقعاً بدن این بچه آماده است، باور کنید جمعه هفته قبل والیبال بازی می‌کرد‌ و او و مهدی عرب دو نفری مقابل یک تیم 7نفره که در میان آنها چند والیبالیست مطرح هم بودند،‌ ایستادند و در نهایت این دو نفر بازی را بردند. محمد اسپک می‌زد درحد تیم‌ملی والیبال! به هر حال خانواده ما پرسپولیسی است و او هم دوست دارد برای تیم محبوبش بازی کند.

علی‌آقا، راجع به مربیان منشوری چه حرفی دارید؟

من از شما می‌پرسم مربی منشوری یعنی چه؟ آنها چه‌کار کرده‌اند که منشوری شده‌اند؟ به نظر من اگر کسی هم اشتباهی دارد، باید به او گوشزد کنند تا خودش را درست کند. ضمن آن که اگر کسی کار خلافی کرده، آقایان بگویند تا هم خیال او راحت شود، هم خیال جامعه فوتبال. این‌جوری بدتر است، بیچاره‌ها نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند و حتی بعضی از آنها نمی‌دانند مرتکب چه خطایی شده‌اند که منشوری شده‌اند. البته آقایان کفاشیان،‌ تاج و شریفی بارها می‌گویند ما منشوری نداریم اما در نهایت مشخص نیست کار این افراد از کجا ایراد دارد. اتفاقاً یکی از مربیان پیش من آمده بود و کارش را پیگیری کردم. اما از آن مرجعی که مراجعه کردیم، نامه‌ای برای جلوگیری از فعالیت آن مربی وجود نداشت.

آقای پروین، این‌روزها تیم‌ملی به اردوی اتریش رفته در حالی که لیگ در شرف آغاز است. به نظر شما در این شرایط صلاح بود تیم‌ملی به اردو برود؟

من خودم سرمربی تیم‌ملی بودم و به نظرم تیم‌ملی در اولویت است اما تا رفتن به جام ملت‌ها 5، 6 ماه زمان داریم. شاید توجیه آقایان این است که می‌خواهند در بازی‌های گوانگ‌ژو شرکت کنند اما در هر صورت در شرایطی که تیم‌های باشگاهی در اردوهای داخلی و خارجی و بدنسازی هستند،‌ صلاح نبود تیم‌ملی به اردو برود. تازه شنیده‌ام شرایط اردوی آنها اصلاً خوب نیست و ممکن است شرایط بد اردویی روحیه بچه‌ها را پایین آورد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.